Aktualności

powrót

Skargi pacjentów – schemat i zasady rozpoznawania skarg pacjentów przez podmiot leczniczy

07.07.2021
Skargi pacjentów – schemat i zasady rozpoznawania skarg pacjentów przez podmiot leczniczy

🔹🔹🔹Do każdej skargi pacjenta należy podchodzić z ostrożnością❗

W 2017 r. prokuratury w całym kraju prowadziły 5678 postępowań dotyczących błędów medycznych. To o 15 proc. więcej niż w 2016 r. (4963). Wśród nich aż 60 proc. to sprawy ze skutkiem śmiertelnym (3374 postępowania).

Lekarze, pielęgniarki oraz inny personel medyczny jest zobowiązany do działania z należytą starannością.

Jeśli te zasady są naruszane – pacjent ma prawo do złożenia skargi: ustnie, pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Przede wszystkim pacjent jest uprawniony do złożenia skargi do podmiotu leczniczego.

Procedura przyjmowania i rozpoznawania skarg pacjentów nie znajduje uregulowania w powszechnie obowiązujących przepisach – za wyjątkiem określenia obowiązku okresowej oceny skarg pacjentów wpływających do podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą przez radę społeczną tego podmiotu.

Zgodnie z przepisami podmiot leczniczy jest obowiązany umieścić wewnątrz budynków siedziby i jednostek organizacyjnych informacje dotyczące trybu składania skarg i wniosków.
Procedura przyjmowania i rozpoznawana skarg powinna być uregulowana w aktach wewnętrznych podmiotu leczniczego, tj. w regulaminie organizacyjnym albo w zarządzeniu kierownika.

Schemat rozpoznawania skarg pacjenta – opracowanie w PDF: SKARGI PACJENTÓW 1

Najnowsze Aktualności

Go to top

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz zmienić sposób zapisu i dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Dowiedz się jak przetwarzamy Twoje dane osobowe w naszej polityce prywatności. Rozumiem